The difference between magic and technology

Sitter här och skriver på en novell - Faerie Blood Breeds True - som jag bestämt mig för att bli klar med ikväll. Fast jag har kört fast, för ungefär hundrade gången, känns det som. Dessutom vill jag inte gå och lägga mig alltför sent då jag har nationellt prov i engelska B imorgon, och det skulle ju vara pinsamt att sitta där och sova, liksom.

För övrigt så ska jag övertala lite vänner att låta mig sminka dem och klä ut dem, eftersom jag vill fota lite mer conceptuellt foto, och till att börja med inom porträtt. Det var ju conceptuellt, och speciellt surrealt, foto som gjorde mig intresserad av fotografering från början, och det är vad jag egentligen främst vill fota, även om natur också är väldigt trevligt. Så jag ska tänka ut en massa bra idéer och sedan ska jag tvinga mina snälla vänner att ställa upp. Fast det får vänta till sommaren. Tyvärr.