Maleficent's fury, the spindle so luring

Det här har varit en riktigt jävla skitdag på all sätt och vis. Är så jävla slut, trött och frustrerad på precis allt, och förstärs av något slags förakt gentemot det mesta.

Försöker komma på någon bra idé till den sista novellen till mitt engelskaprojekt. Jag har inga idéer, ingen inspiration. Det enda jag vet är att den ska ha något med Maleficent att göra. Jag kan ju inte sätta ihop en faerie tale-samling utan en wicked fairytale retelling, liksom. Och jag vill spara min Snövit-idé till en annan grej.

Fast det är bara en och en halv dag kvar i skolan den här veckan. Sedan fyra dagar ledigt, och på lördag ska jag till Västerås och se Dream Evil live. Det ska bli så jävla underbart, eftersom jag har väntat på det i nästan åtta år nu. Jag kommer fortfarande ihåg när jag var nio och hörde "In Flames You Burn" första gången. Jag var trollbunden. Den enda som slår det är när jag hörde Nightwish första gången och när jag läste Sagan om Ringen och första Harry Potter-boken. Det är liksom det bästa jag vet - fantasy och metalmusik.