Udda verkligheter, EXPO och änglar att dö för

Sitter och lyssnar på Avantasias Dying For an Angel, ett av de bästa spåren från The Wicked Symphony. Vidoen är dock kass - eller i alla fall delar av den.
Försöker skriva en recension på Udda Verklighet av Nene Ormes som jag läste igår. En väldigt bra bok - faktiskt det bästa svenskutgivna jag läst på väldigt länge. Jag hoppas intensivt på en uppföljare, men skulle absolut nöja mig med en annan fristående roman från hennes penna.

För övrigt påbörjade vi vårt EXPO-projekt i skolan idag. Utställningens tema ska vara livskunskap, och jag har en idé som jag tycker är bra eftersom den ligger mig varmt om hjärtat, men vill jag genomföra det så får jag nog göra det på egen hand. Och jag ska inte genomföra detta projekt helt själv. Nej, jag ska vara duktig och fixa ett grupparbete. Men jag tror att det kan bli väldigt kul, det här projektet. Och jag ska hålla mig lugn - ska inte stressa sönder mig själv, inte leka perfektionistisk diktator och försöka se till att jobba ihop med motiverade klasskompisar. Jag ska fixa detta, för det har jag gett mig fan på.